Menu

Klachtenregeling

Ben je ergens ontevreden over, dan horen we dat natuurlijk graag. We vragen je om eerst contact op te nemen met degene die er volgens jou betrokken bij is. Mocht je daar geen gehoor vinden en/of resulteert dit in een klacht, dan kun je je richten tot de betreffende leidinggevende. 

Eventuele vervolgstappen zijn: 

  1. Contact opnemen met de interne vertrouwens(contact)persoon van onze school
  2. Contact opnemen met PCBO Apeldoorn via  [email protected]
  3. Contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon van PCBO Apeldoorn

De vertrouwens(contact)persoon van onze school en de externe vertrouwenspersoon van PCBO Apeldoorn werken volgens de richtlijnen van de Landelijke Klachtencommissie. Lees hierover meer op www.onderwijsgeschillen.nl. 

Meer informatie over de vertrouwens(contact)persoon 

Vertrouwens(contact)personen binnen de school zijn medewerkers die je op een laagdrempelige manier kunt benaderen als medewerker, leerling of ouder bij onvrede, ongemak, conflict of onzekerheid. Bij de vertrouwens(contact)persoon kun je ook terecht wanneer je wilt sparren over een kwestie, waarvan je nog niet weet of je een formele klacht wilt indienen. 

De vertrouwens(contact)persoon heeft als primaire taak het eerste aanspreekpunt te zijn voor meldingen, signalen, problemen, onvrede, conflict, ongewenst gedrag, maar wordt ook vaak ingeschakeld als het vertrouwen ergens anders in de schoolorganisatie beschadigd is. De taken van een vertrouwens(contact)persoon zijn:  

  1. Opvang, ondersteuning, eventueel verwijzing
  2. Begeleiding
  3. Voorlichting & preventie  
  4. Advisering